Publicatie

Publicatie datum
Feitenblad Nivel ‘Keuze Verzekerd’: verzekerden beoordelen de klantenservice per telefoon hoger dan per e-mail.
Potappel, A., Victoor, A., Curfs, E., Jong, J. de. Feitenblad Nivel ‘Keuze Verzekerd’: verzekerden beoordelen de klantenservice per telefoon hoger dan per e-mail. Utrecht: Nivel, 2018.
Download de PDF
Voor zorgverzekeraars is het belangrijk dat zij hun klantenservice blijven verbeteren. In 2014 deed de consumentenbond onderzoek naar de klantenservice van diverse zorgverzekeraars. Hoewel de beoordeling van de klantenservice was verbeterd ten opzichte van 2013, bleek toch dat er ruimte is voor verbetering. In mei 2018 hebben wij aan leden van het Verzekerdenpanel de vraag voorgelegd hoe zij de klantenservice van hun zorgverzekeraar beoordelen. Hierin is onderscheid gemaakt tussen verzekerden die per e-mail te woord zijn gestaan door een medewerker en verzekerden die telefonisch zijn geholpen. (aut. ref.)
Gegevensverzameling
Vragen, bel of mail:
J.D. (Judith) de Jong
Programmaleider Zorgstelsel en Sturing Bijzonder hoogleraar Zorgstelsel en Sturing CAPHRI, Universiteit Maastricht