
Wilt u in contact komen met het Nivel, voor algemene informatie of opmerkingen of met een specifieke vraag? Wilt u weten hoe u naar ons instituut kunt komen? Kijk dan verder.
Wilt u in contact komen met het Nivel, voor algemene informatie of opmerkingen of met een specifieke vraag? Wilt u weten hoe u naar ons instituut kunt komen? Kijk dan verder.
Stichting het Nivel, Nederlands Instituut voor Onderzoek van de Gezondheidszorg, bevindt zich in Utrecht-centrum.
Nivel-gegevens kunnen worden gebruikt mits voorzien van juiste bronvermelding. Dit geldt voor alle informatie die u op www.nivel.nl vindt; in publicaties, in nieuwsberichten en in alle andere content. In de bronvermelding dient u de naam van de Nivel-publicatie of -websitepagina te vermelden, evenals de naam ‘Nivel’ en de datum van uitgave/raadpleging. Meer hierover vindt u bij Colofon en copyright.
Wilt u onderzoek laten uitvoeren met gebruik van een van onze datasets? Of neemt u deel aan een panel of registratie van het Nivel? Dan kunt u contact opnemen met de contactpersonen die worden genoemd op de relevante pagina’s:
Nivel-registratiesystemen | Nivel Zorgregistraties Eerste Lijn |
Nivel Beroepenregistraties in de Zorg | |
Register Leren van data in Verpleeghuizen | |
Huisartsen Registratienetwerk Nederlands Caribisch gebied (HRNC) | |
Nivel-panel van zorgverleners | Nivel Panel Verpleging & Verzorging |
Nivel-panels van zorggebruikers | Nivel Consumentenpanel Gezondheidszorg |
Nationaal Panel Chronisch zieken en Gehandicapten | |
Nivel Panel van Mensen met een Longziekte | |
Nivel Panel Samen Leven | |
Nivel-methoden | Nivel-methode Burgerplatform |
Nivel Databank Communicatie in de Gezondheidszorg |
Het Nivel kan geen persoonlijk advies geven. Heeft u vragen over uw eigen zorgsituatie, over uw verzekeringen of over uw gezondheid? Dan verwijzen wij u graag door naar kiesbeter.nl of thuisarts.nl, of naar uw huisarts.
In de werkwijze van het Nivel staan waarden als eerlijkheid, zorgvuldigheid, transparantie, onafhankelijkheid en verantwoordelijkheid centraal. Toch kan het gebeuren dat er misverstanden ontstaan of fouten worden gemaakt.
Signaleert u een probleem of heeft u een klacht over het Nivel of zijn medewerkers? Dan vernemen we dat graag. Wij verzoeken u om bij voorkeur eerst contact op te nemen met de projectleider van het betreffende Nivel-onderzoek, het betreffende Nivel-panel of de betreffende Nivel-registratie (deze staat als contactpersoon vermeld op de desbetreffende webpagina's).
Mocht dit niet tot een oplossing leiden, dan maakt het Nivel gebruik van de Nivel-klachtenregeling voor de behandeling van uw klacht. Meer informatie over het indienen en afhandelen van een klacht vindt u in deze Klachtenregeling.
Ons instituut is gemakkelijk per trein te bereiken, het bevindt zich op loopafstand van het Centraal Station Utrecht. Het is ook goed bereikbaar met de bus of de fiets. Het Nivel voert een auto-ontmoedigend beleid; parkeren van de auto is zeer beperkt mogelijk op ons terrein en bovendien alleen in afspraak met onze receptie en/of facilitair beheerder, die dit verzoek van uw directe contactpersoon bij het Nivel dient te ontvangen.
Postadres | Bezoekadres |
Postbus 1568 | Otterstraat 118 – 124 |
3500 BN Utrecht | 3513 CR Utrecht |
[T] 030 - 27 29 700 | Nederland |
[E] E-mail: receptie@nivel.nl |