Validatie van de Cliënten over Kwaliteit (CoK) vragenlijsten voor cliëntervaringen gehandicaptenzorg, 2015
Duur: mei - sept 2015
Achtergrond
Eind 2013 is door de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland de waaier van meetinstrumenten vastgesteld waarmee cliëntervaringen in deze sector kunnen worden gemeten. De CoK-vragenlijsten (Cliënten over Kwaliteit) zijn opgenomen in deze waaier.
Onderzoeksvragen
Wat zijn de psychometrische eigenschappen van de drie CoK-basisvragenlijsten (wonen, dagbesteding en ambulante ondersteuning)? In hoeverre sluiten de vragenlijsten aan bij het taalniveau en het taalgebruik van de doelgroep?
Methode
We analyseren (geanonimiseerde) gegevensbestanden, evenals de resultaten van vragenlijstonderzoek en cognitieve interviews.
Resultaat
Aangepaste versies van de CoK-vragenlijsten die zijn vastgesteld in overleg met het Landelijk Steunpunt Medezeggenschap (LSR).