Publicatie
Publicatie datum
Bejegening in de apotheek: uitgangspunten en richtlijnen voor een goede bejegening van patiënten en cliënten in de apotheek.
Sluijs, E.M., Bensing, J.M., Verhaak, P.F.M., Zeeuwen, A.M.E.H. Bejegening in de apotheek: uitgangspunten en richtlijnen voor een goede bejegening van patiënten en cliënten in de apotheek. Utrecht/Den Haag: NIVEL, Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter Bevordering Pharmacie, 1995. 88 p.
Download de PDF
Voor het geven van adequate voorlichting in de apotheek is een goede relatie met de patiënt onontbeerlijk. In dit rapport zijn richtlijnen beschreven voor een goede bejegening, communicatie en informatieverstrekking in de apotheek. Op basis hiervan zijn apothekers en apothekersassistenten getraind. Uit de training en uit de literatuur blijkt dat een goede communicatie met patiënten ook een goede communicatie binnen het apotheekteam vereist evenals een stimulerende teamleiding door de apotheker. Het rapport bevat tal van tips en aanbevelingen voor opleiding, training en nascholing van apothekers en apothekersassistenten.