Publicatie

Publicatie datum
Feitenblad: Consumentenpanel Gezondheidszorg. Afzien van zorg vanwege de kosten en wachttijden voor het bezoek aan een medisch specialist.
Kooijman, M.P., Brabers, A., Jong, J. de. Feitenblad: Consumentenpanel Gezondheidszorg. Afzien van zorg vanwege de kosten en wachttijden voor het bezoek aan een medisch specialist. Utrecht: Nivel, 2019.
Download de PDF
Dit feitenblad beschrijft hoe patiënten de toegang tot de zorg ervaren. Er worden twee onderdelen belicht: de mate waarin patiënten afzien van zorg vanwege de kosten en de wachttijden voor een afspraak met een medisch specialist na een doorverwijzing. De data zijn afkomstig van het Consumentenpanel Gezondheidszorg van het Nivel. (aut. ref.)
Gegevensverzameling
Vragen, bel of mail:
A.E.M. (Anne) Brabers
Senior onderzoeker bij het Consumentenpanel Gezondheidszorg
J.D. (Judith) de Jong
Programmaleider Zorgstelsel en Sturing Bijzonder hoogleraar Zorgstelsel en Sturing CAPHRI, Universiteit Maastricht